Stránky

piatok 30. januára 2015

Udržiavanie kontaktu so starými kamarátmi

Dnes som sa stretla s bývalou spolužiačkou, ktorá odišla minulý rok na bilingvalné gymnázium. Podľa môjho názoru je dôležité udržiavať kontakt s ľuďmi, aj keď sa s nimi už takmer vôbec nevídate, jednoducho dobre padne posedieť si niekde a porozprávať sa, čo je nové. Tento článok bude o tom, ako sa ľudia niekedy menia a všeobecne o udržiavaní kontaktu, i keď sa už nevídate často.

Keď sa všetci poberú na stredné školy, väčšina si tam nájde nových priateľov a ľudí, s ktorými bude tráviť čas a na starých priateľov zabudne (nezabudne, ale prestane s nimi udržiavať kontakt). Ja určite niektorých konkrétnych stratiť nechcem, samozrejme poniektorých by som sa najradšej zbavila ihneď. Každopádne keď sa ľudia rozdelia a prestanú sa vídať dennodenne, tak každý zistí, kto bol pravý kamarát a kto len falošný, čo sa pretvaroval, že vás mal rád, rozprával sa s vami len z povinnosti. Takéto udalosti ako zmena školy človeka len utvrdia v tom, aké má okolie, kto stojí za jeho priateľstvo a kto nie.
Áno, poviete si, že mi je ľahké takto hovoriť, že ostanem s ľuďmi v kontakte, s tými čo za to naozaj stoja. Ani ja to neviem na isto, stať sa môže všeličo, no ja sa o to aspoň pokúsim.
Staršia fotka (som v kontakte len s troma)
Poznám viacero ľudí, ktorí boli najlepšími kamarátmi a na strednej sa to priateľstvo vytratilo, zmena kolektívu, party, no i zmena osobnosti. V priateľstve by bol aj z jednej strany záujem, no druhá strana nemá čas, samozrejme, veď už má nových priateľov, načo márniť čas so starými. Starý priatelia sú predsa len trochu viac spoľahlivejší, aj viete čo od nich môžete čakať, nakoľko od niekoho nového, koho poznáte len niekoľko týždňov, sa môže vykľuť kadekto.
Keď sme už pri tom, áno stredná mení ľudí, mám s tým vlastné skúsenosti (ohľadom kamarátov). Človek sa snaží prispôsobiť. Veľmi veľa ľudí, ktorých poznám sa s prestupom na strednú zmenilo, no to nemôžem povedať o kamarátke, s ktorou som sa dnes stretla. Áno, nejaké menšie zmeny tam sú, ale nie nejaké extra, ako keď napríklad niekto počúva Justina Biebera (berte to len ako príklad) a zrazu zo dňa na deň začne počúvať hardrock, áno stáva sa to, ale väčšinou chvíľu trvá kým si k tomu vypestujete vzťah. Ale zmeny badať najmä v správaní, keď sa z tichého dievčaťa, ktoré je nesmelé a hanblivé stane zrazu nejaká alkoholička, začne brať drogy, fajčiť (dobre toto je už asi extrém).
Jednoducho som toho názoru, že s ľuďmi, na ktorých vám naozaj záleží treba aj naďalej udržiavať kontakt, takto zistiť, či je to aj vzájomné. Ak si dotyčný nájde čas, tak vás to len utvrdí, že veríte a považujete za kamarátov tých správnych ľudí :)


S aktualnými spolužiačkami (taktiež staršia fotka)

Dúfam, že vás to neunudilo k smrti, budem rada ak napíšete do komentára nejaký váš "fakt" ohľadom zmeny ľudí s nástupom na novú školu alebo čokoľvek čo by súviselo s týmto mojim príspevkom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára